Witamy na stronie placówki

Informacje o projekcie

W trakcie zajęć głównym elementem wpływającym na rozwój dziecięcej kreatywności będą ćwiczenia z użyciem różnych zestawów klocków LEGO® DUPLO®:

  • ZBUDUJ EMOCJE: Kluczowe pytania pomogą poprowadzić dzieci przez proces indywidualnego zastosowania umiejętności społecznych i emocjonalnych; zestaw pozwala badać emocje i rozwijać empatię poprzez doświadczanie sytuacji, z którymi przedszkolak może się zidentyfikować.
  • MÓJ ŚWIAT XL: rozwijanie umiejętności społecznych, a także pomoc w badaniu otaczającego świata i odkrywaniu, co oznacza bycie członkiem społeczności, poznawanie ról społecznych związanych z rodziną i miejscem pracy, uczenie się kreatywniego wyrażania siebie poprzez sztukę dwu- i trójwymiarową.
  • OPOWIEŚCI: Rozwój zdolności poznawczych — przywoływanie zdarzeń z przeszłości; rozwój językowy — opanowanie słownictwa związanego z opowieściami; rozwój kreatywności — doskonalenie wyobraźni i umiejętności układania historyjek.
  • RURY: dzielenie materiałów na kategorie według jednego lub dwóch atrybutów (np. kształtu, wielkości lub koloru); poznawanie procesu projektowania; rozwijanie zdolności manualnych, uczenie się myślenia, pytania i rozumowania na podstawie obserwacji i wnioskowania; rozwijanie świadomości przestrzennej.
  • STEAM PARK: Dzieci zetkną się z kluczowymi pytaniami, które pomogą im przejść proces praktycznego zastosowania umiejętności naukowych, technicznych, inżynieryjnych, artystycznych i matematycznych (STEAM), takich jak rozumienie ciągów przyczynowo-skutkowych, przewidywanie i obserwowanie, rozwiązywanie problemów oraz przedstawianie danych. 
  • TECH MACHINES: rozwijanie u dzieci zdolności technicznych, takich jak projektowanie, budowanie, analiza i rozwiązywanie problemów oraz badanie maszyn i ich sposobu działania, rozwijania zdolności naukowych i matematycznych.
  • CODING EXPRESS: rozwijanie wczesnych umiejętności kodowania, takich jak rozwiązywanie problemów, myślenie komputacyjne oraz używanie narzędzi cyfrowych do opracowywania i realizowania pomysłów. Dzieci rozwijają także kompetencje językowe i literackie.
  • PIERWSZE KROKI: LUDZIKI, ZWIERZĘTA, LITERKI: połączenie zestawów z którymś z pozostałych rozwiązań z zakresu edukacji początkowej LEGO® Education daje dzieciom jeszcze większe możliwości nauki przez zabawę.

 

Układ zajęć wspomaga naturalny przebieg nauki. To tak zwana metodyka 4C LEGO Education (pol. 4Z: Zacznij, Zbuduj, Zastanów się, Zastosuj), która zapewnia skuteczne przyswajanie wiedzy.

  1. Zacznij Podczas tego etapu dzieci poznają krótkie historie i rozmawiają. Ma to na celu pobudzenie ich ciekawości i wykorzystanie posiadanej wiedzy, a jednocześnie przygotowanie ich do dalszej nauki.
  2. Zbuduj Na tym etapie dzieci uczestniczą w ćwiczeniach konstrukcyjnych. Budują modele osób, miejsc, rzeczy i pojęć, jednocześnie porządkując w głowie i zapamiętując nowo zdobyte informacje związane z konstrukcjami.
  3. Zastanów się W trakcie tego etapu dzieci mają szansę porozmawiać i zastanowić się nad tym, co zbudowały, a także podzielić się swoimi spostrzeżeniami zdobytymi na etapie konstruowania.
  4. Zastosuj Na tym etapie dzieci podejmują nowe wyzwania, bazując na pojęciach, których się nauczyły wcześniej. Podczas tych rozszerzonych ćwiczeń dzieci uczą się praktycznego stosowania nowo nabytej wiedzy.

Więcej na temat wdrażaniu Systemu LEGO® Education na stronie Urzędu Miasta i Gminy Stopnica:

http://umig.stopnica.pl/przedszkole-w-stopnicy-wdraza-system-lego174-education,,2,1,1,15697,n.html